
Cupra, Seat's zustermerk, wil dit jaar haar aantal dealers wereldwijd verdubbelen, de verkoop verdubbelen, haar line-up verdubbelen tegen 2025 én zichzelf positioneren in de metaverse. De metawatte?!
Geloof het of niet maar het is alweer vier jaar geleden dat Cupra officieel een op zichzelf staand merk werd. Omdat het merk zowat de helft van haar bestaan heeft moeten doorbrengen in epidemiologische moeilijke tijden, weet Cupra als geen ander hoe sterk de digitale wereld kan zijn. Tijdens een digitaal verjaardagsfeestje sprak het Spaanse merk dan ook grote woorden over haar toekomst.
CUPRA2
Vergeet Cupra! Want het merk is al toe Cupra2. Oké, het gaat hier niet over een nieuwe naam, wel gaat het over een roadmap dat het Spaanse merk de komende jaren wil volgen. Te beginnen met een serieuze groeispurt dit jaar. Zo wil het wereldwijd haar aantal dealers verdubbelen en meteen ook haar verkoop verdubbelen.
Daarnaast moet tegen 2025 de line-up van het merk verdubbelen van 5 naar 7 modellen. Heb je een diploma wiskunde van de lagere school, dan heb je uiteraard gemerkt dat het uit laten uitgroeien van je line-up van 5 naar 7 modellen uiteraard geen verdubbeling is. Het lijkt er dan ook op dat Cupra vooral doelt op modellen die uniek voor Cupra zijn (en dus niet voor Seat). Zo heb je momenteel de Formentor en Born en komt daar in 2024 elektrische SUV Tavascan en in 2025 een nog naamloze elektrische stadswagen bij. Naast die modellen verkoopt Cupra uiteraard ook nog de Cupra Leon, Cupra Leon ST en Cupra Ateca, auto's die hun basis halen bij zustermerk Seat.

Metahype: Second Life achterna
Alsof een verdubbeling van zowat alles bij Cupra nog niet genoeg was, besluit het merk ook haar energie te focussen op de metaverse - de digitale wereld zeg maar. Met een eigen ontwikkeld platform Metahype wil Cupra een digitale wereld creëren waar startups, designers en content creators evenementen kunnen houden of stukken kunnen verkopen via NFT's. In mensentaal; Cupra gaat second life/ Playstation Home/ The Sims Online achterna. Daarin wil het ook een raceserie op poten zetten die de fysieke wereld moet combineren met de digitale wereld. Juist ja.
Geen idee welke witgetinte lijntjes de revue passeren op de glazen tafel van de marketingafdeling van Cupra maar we gaan er van uit dat die de voorbije jaren ook werden verdubbeld.
Recente reacties
Autofans werft aan: Word jij ons nieuwe redactielid? (2023)
Thanks Yannick! Je bent wel super charmante eindbaas vergeten te vermelden ;)
Door Wim 2 uur geleden
EV-premie tot 5.000 euro: Vlaamse Regering wil particulier in elektrische auto krijgen
Dan gaan ze toch eerst hun prijzen moeten verlagen, want er is amper aanbod onder 40k nieuwprijs....
Door this 3 uur geleden
Een vijfde van nieuw ingeschreven auto’s in Europa is elektrisch
Die data kan je gewoon vinden op het internet en het is véél minder dan 25%. Er zijn intussen al...
Door this 4 uur geleden
Nissan Concept 20-23 (2023)
Dit is echt wel een vet design.
Door Dominique 4 uur geleden