Kia's elektrische container op wielen, de EV9, heeft zijn Belgische prijs gekregen. Voor de monoliet op batterijkracht ben je minimaal 74.990 euro kwijt. Het gaat dan wel over een rijkelijk uitgerust lanceringseditie.
De EV9 belooft nu al een bazenbak van jewelste te worden. Enerzijds door zijn dimensies van een klein slagschip, anderzijds door zijn forse accu van 99,8 kWh en tenslotte door zijn maximaal 7 zitplaatsen. Het Zuid-Koreaanse merk heeft nu ook prijzen voor de grote broer van de EV6. Al gaat het initieel over prijzen voor de lanceringsedities.
Earth Launch en GT Line Launch
Om de EV9 te lanceren gaat Kia resoluut voor de hogere uitrustingsniveaus van het merk. Zo komen uitvoering Earth en GT Line er initieel als Launch Edition. In het geval van die eerste krijg je een 204 pk sterke elektromotor op de achteras die in samenwerking met de accu van 99,8 kWh (netto) goed is voor een maximale range van 541 kilometer volgens WLTP. Kostprijs? 74.990 euro. Voor - buiten metaalkleur - meteen een royaal uitgerust exemplaar.
Een trapje hoger staat de GT Line Launch Edition. Die krijgt standaard vierwielaandrijving (lees: twee elektromotoren) en is daardoor 384 pk sterk. In combinatie met de accu van 99,8 kWh (netto) en stevige 21-duimers slinkt de maximale range naar een nog steeds acceptabele 465 kilometer. Kostprijs van deze uitvoering bedraagt 83.890 euro. Leg je 600 euro op, dan krijg je geen zeven maar wel 6 stoelen waarbij de twee captain chairs in het midden kunnen draaien naar achteren.
Hoewel de prijzen nu beschikbaar zijn, zullen de eerste exemplaren van de EV9 pas begin volgend jaar op onze wegen verschijnen.
CHECK HIER ONZE VIDEO OVER DE KIA EV9!:
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden