![BYD Tang facelift info belgie BYD Tang facelift info belgie](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/2024/BYD/anderefotos/byd-tang-2024_01.jpg?itok=udD5e9Q2)
Al van bij zijn lancering in Europa was de Tang de oudste van het gamma bij BYD. Na een opfriskuur moet hij beter een vuist kunnen maken tegen een rist nieuwe elektrisch zevenzitters. Met aangescherpte looks, een grotere accu en nog steeds de dimensies van een klein schiereiland.
Toen de Tang in 2022 werd gelanceerd was hij zowat de enige elektrische zevenzitter op de markt. Hij geraakte dus weg met het feit dat het in essentie over een vier jaar oude auto ging. Nu, in zijn zesde levensjaar, wordt de statige tank van BYD bijgepunt.
Han achterna
Visueel gaat hij alvast sedanbroertje Han achterna. In die zin dat ze voortaan een smoelwerk met elkaar delen. We moeten er niet flauw over doen, daardoor oogt hij best sierlijk. Nieuwe aerodynamische velgen maken de blits op de 4,9 meter lange flank en de achterlichten krijgen nieuwe inserts. Verder blijft dit een monovolume op hoge pootjes pur sang.
![BYD Tang facelift info belgie BYD Tang facelift info belgie](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2024/BYD/anderefotos/byd-tang-2024_03.jpg?itok=uNOVOwCw)
Het interieur krijgt een subtiele update die het geheel terug frisser maakt. Denk dan aan het (nog verder) gegroeide infotainmant van 15.6-duim, een knappere afwerking en aangepaste sfeerverlichting. Net zoals voordien kom je helemaal achterin twee (nood)zitjes tegen in deze Han.
Meer range, dankzij meer accu
Onderhuids krijgt de Tang evenzeer een belangrijk update. De accu van 84 kWh mag op pensioen, voortaan is de Blade Battery een forse 108,8 kWh groot, waardoor de range stijgt naar maximaal 530 km (WLTP). Ook het snellaadvermogen gaat er duchtig op vooruit. Voordien was dat nog maximaal 120 kW DC, nu piekt de Tang op maximaal 170 kW.
![BYD Tang facelift info belgie BYD Tang facelift info belgie](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2024/BYD/anderefotos/byd-tang-2024_02.jpg?itok=DIlaDfNQ)
Aan concurrentie tegenwoordig geen gebrek voor deze Tang. Met als stip op één de Kia EV9 (RIJTEST). Momenteel zijn er nog geen prijzen voor de vernieuwde BYD Tang.
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 12 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 15 uur geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 16 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 23 uur geleden