Officieel: BYD Tang facelift (2024)

BYD Tang facelift info belgie

Al van bij zijn lancering in Europa was de Tang de oudste van het gamma bij BYD. Na een opfriskuur moet hij beter een vuist kunnen maken tegen een rist nieuwe elektrisch zevenzitters. Met aangescherpte looks, een grotere accu en nog steeds de dimensies van een klein schiereiland.

Toen de Tang in 2022 werd gelanceerd was hij zowat de enige elektrische zevenzitter op de markt. Hij geraakte dus weg met het feit dat het in essentie over een vier jaar oude auto ging. Nu, in zijn zesde levensjaar, wordt de statige tank van BYD bijgepunt.

Han achterna

Visueel gaat hij alvast sedanbroertje Han achterna. In die zin dat ze voortaan een smoelwerk met elkaar delen. We moeten er niet flauw over doen, daardoor oogt hij best sierlijk. Nieuwe aerodynamische velgen maken de blits op de 4,9 meter lange flank en de achterlichten krijgen nieuwe inserts. Verder blijft dit een monovolume op hoge pootjes pur sang.

BYD Tang facelift info belgie

Het interieur krijgt een subtiele update die het geheel terug frisser maakt. Denk dan aan het (nog verder) gegroeide infotainmant van 15.6-duim, een knappere afwerking en aangepaste sfeerverlichting. Net zoals voordien kom je helemaal achterin twee (nood)zitjes tegen in deze Han.

Meer range, dankzij meer accu

Onderhuids krijgt de Tang evenzeer een belangrijk update. De accu van 84 kWh mag op pensioen, voortaan is de Blade Battery een forse 108,8 kWh groot, waardoor de range stijgt naar maximaal 530 km (WLTP). Ook het snellaadvermogen gaat er duchtig op vooruit. Voordien was dat nog maximaal 120 kW DC, nu piekt de Tang op maximaal 170 kW.

BYD Tang facelift info belgie

Aan concurrentie tegenwoordig geen gebrek voor deze Tang. Met als stip op één de Kia EV9 (RIJTEST). Momenteel zijn er nog geen prijzen voor de vernieuwde BYD Tang.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws