Als de Duitse tuner Brabus nog eens van zich laat horen, dan zullen we het geweten hebben. In Genève krijgen we deze 800 Adventure XLP te zien, op basis van de Mercedes-AMG G 63.
Voor de 800 Adventure XLP ontwikkelde Brabus een nieuw onderstel, dat niet alleen de wielbasis met zowat 69 centimeter verlengt maar ook de bodemvrijheid deed toenemen tot 49 centimeter. Goed nieuws voor de terreincapaciteiten – al is dat nooit echt het probleem van de Geländewagen geweest – die nog een duwtje in de rug krijgen van het terreinrubber dat de 22-duimsvelgen omgordt.
Door de banden is de topsnelheid van deze 800 Adventure XLP begrensd op 210 km/u, maar Brabus zou uiteraard Brabus niet zijn als het geen 800 pk en 1.000 Nm puurt uit de 4.0 V8 biturbo. Dit monster schiet dan ook naar 100 km/u in 4,8 seconden.
De G-Klasse werd omgebouwd naar een pick-up. Brabus voorziet optioneel een landingsplaats voor een drone op de laadbak. Die drone kan volgens de Duitsers hulpgoederen transporteren naar gebieden waar zelfs deze 800 Adventure XLP niet geraakt. Standaard krijgt de auto een matzilveren koetswerkkleur mee en een donkerbruin lederen interieur. Maar uiteraard is bij de Duitse tuner zowat alles mogelijk...
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 3 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 14 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 19 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 19 uur geleden