
De Mini Cooper SE, of de Mini Electric voor de vrienden, is bij de Akense tuner AC Schnitzer over de vloer geweest. Meer vermogen levert dat niet op, wel aangepaste looks.
Eerlijk gezegd: veel heeft de tuningkit van AC Schnitzer voor de elektrische Mini niet om het lijf. De Duitsers ontwikkelden een frontsplitter die meer neerwaartse druk oplevert, een beschermfolie om de achterbumper van krassen te vrijwaren en wat decoratieve opsmuk.

AC Schnitzer hield rekening met het meergewicht van het batterijpakket in deze elektrische Mini. De ophangingskit werd dus specifiek voor de Cooper SE ontwikkeld, en legt de Mini vooraan 25 tot 35 millimeter dichter tegen het asfalt, achteraan 20 tot 30 millimeter. Er zijn ook specifieke 19-duimsvelgen en enkele afwerkingsaccenten voor het interieur.
Recente reacties
Maken of kraken: Ford Mustang Ecoboost met Roush uitlaatsysteem
Geraakt niet door de autoschouwing... niet gehomologeerd in België
Door MARINO ROELANDT 1 dag geleden
Officieel: Peugeot 408 is stijlvolle fastback op stelten (2022)
Zeer mooie wagen maar ik vermoed dat de benzinemotor wat te licht zal zal zijn voor de 408 Maar...
Door Manu 2 dagen geleden
Mansory geeft Mercedes-Maybach GLS 820 pk en… een bullbar?
Alsof je helemaal strak in het pak zou lopen en dan een neusring zou dragen. Rare keuze, maar er...
Door this 3 dagen geleden
Rijtest: Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y (2022)
Ik deed zelf in het voorjaar een vergelijkende test met de Audi Q4 en VW ID4. Ik stond ervan...
Door Bjorn Willaert 3 dagen geleden