De Mini Cooper SE, of de Mini Electric voor de vrienden, is bij de Akense tuner AC Schnitzer over de vloer geweest. Meer vermogen levert dat niet op, wel aangepaste looks.
Eerlijk gezegd: veel heeft de tuningkit van AC Schnitzer voor de elektrische Mini niet om het lijf. De Duitsers ontwikkelden een frontsplitter die meer neerwaartse druk oplevert, een beschermfolie om de achterbumper van krassen te vrijwaren en wat decoratieve opsmuk.
AC Schnitzer hield rekening met het meergewicht van het batterijpakket in deze elektrische Mini. De ophangingskit werd dus specifiek voor de Cooper SE ontwikkeld, en legt de Mini vooraan 25 tot 35 millimeter dichter tegen het asfalt, achteraan 20 tot 30 millimeter. Er zijn ook specifieke 19-duimsvelgen en enkele afwerkingsaccenten voor het interieur.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden