Het Duitse Borgward plaagt al langer met een terugkeer. Op het autosalon van Genève dit jaar hadden ze zelfs een stand. Iets tonen zat er echter nog niet in, tot nu, want hier is de BX7 crossover die Borgward nieuw leven in moet blazen.
In 1950 één van de grootste autoconstructeurs uit Duitsland, anno 2015 moet Borgward terug van nul beginnen. Die start nemen ze met de BX7. Niet toevallig een crossover, want over de gehele wereld zit die markt in een stijgende lijn. Visueel oogt de BX7 best stoer met z'n gigantische grille, knikkende raamlijn en bolle achterkant. Echt uitspringen doet het geheel echter niet. Eerder een 'best of Germany' dan iets compleet nieuw.
Pluggende Chinezen
Echte info heeft het in Chinese handen Borgward nog niet vrijgegeven, al wisten de Duitsers bij AutoBild beslag te leggen op de informatie. Zo zal er onder de kap een 224 pk sterke viercilinder benzine zitten die z'n kracht via een automaat met dubbele koppeling en 7 trappen naar de vier wielen stuurt. Een plug-inhybride staat ook op til. Met 401 pk en een elektrische range van 55 kilometer.
Een diesel moet je niet meteen verwachten. Daar zit logica achter, want de BX7 zal richting de Chinese markt trekken in 2016. Al zou 'ie ooit ook naar Europa komen. Op het autosalon van Frankfurt zal Borgward officieel het doek halen van de BX7.
Wat vinden jullie? Een geslaagde revival van het merk?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden