De Jaguar Land Rover-groep heeft besloten haar productie in het tweede deel van 2018 terug te schroeven in de Halewood-fabriek. Aan de basis ligt de dalende vraag naar diesels en de vraagtekens er rond.
90% van de Jaguar en Land Rovers die de groep verkoopt hebben een diesel aan boord. Waardoor het voor JLR natuurlijk geen goed nieuws is dat de diesel in een kleine penarie zit. Klanten weten niet wat ze moeten kopen en in thuisland Engeland zullen diesels van april zwaarder belast gaan worden. Het noopt JLR alvast om de Halewood-fabriek later dit jaar op een lager pitje te zetten. De fabriek staat in voor modellen van Range Rover en die worden nu eenmaal nog vaak met een diesel gekocht.
Verder haalt Jaguar Land Rover ook nog de vraagtekens rond Brexit aan. Waarmee het een duidelijk signaal naar de overheid geeft om stilaan duidelijkheid te scheppen over de rol van het Verenigd Koninkrijk in de EU.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden