
Het snellaadnetwerk van Ionity krijgt alweer een mooie duw in de rug. Zijn investeerders pompen nog eens 700 miljoen euro in het initiatief, waarmee Ionity tegen 2025 ongeveer 5.000 snelladers aan zijn netwerk wil toevoegen.
Ionity is aan een opmars bezig. Deze joint venture tussen onder andere BMW Group, Mercedes-Benz AG, de Volkswagen-groep, Kia, Hyundai en Ford plaatst al sinds 2017 snelladers langs belangrijke verkeersaders in Europa, inmiddels goed voor zo’n 1.500 exemplaren. Dat aantal hopen ze nu te verviervoudigen dankzij een flinke investering.
7.000 exemplaren, 1.000 locaties, 350 kW
Het bedrijf wil niet alleen zijn aantal laadpalen vergroten maar ook meer laadlocaties aanbieden. Voorlopig lag de focus daarvoor op snelwegen maar Ionity zal nu ook vaker laders plaatsen in de buurt van steden. Zo hoopt het tegen 2025 van ongeveer 1.500 snelladers naar een 7.000-tal exemplaren te gaan, en van momenteel 400 naar zo’n 1.000 locaties. Bij die laadpleinen wil het bedrijf op termijn ook restaurants, cafés en winkelcentra voorzien zodat automobilisten de — hopelijk korte — laadtijd nuttig kunnen besteden.

De palen van Ionity kunnen laden tot een snelheid van 350 kW, waarmee het vandaag de dag de snelst ladende EV’s kan bedienen. Daartoe behoren — toevallig of niet — de elektrische modellen van investeerders Kia, Hyundai, Porsche en Audi.
Recente reacties
Optiefans: Dit kost de ideale BMW 3 Reeks (2022)
Dat was precies onze redenering: Sensatec kost een schappelijke 765 euro terwijl je voor het...
Door Joram 5 min geleden
Optiefans: Dit kost de ideale BMW 3 Reeks (2022)
Als het alternatief het goedkoopste leer is uit hun gamma, vind ik sensatec wel een slimme keus....
Door this 1 uur geleden
Optiefans: Dit kost de ideale BMW 3 Reeks (2022)
In een premiumauto hoort lederen bekleding dus kozen we voor kunstleer .... :-D
Door John 11 uur geleden
Officieel: Dacia Jogger facelift is vooral verplicht nummertje (2022)
Mijn fout ja. Ik had het moeten weten maar te snel gereageerd :-)
Door Jos D. 17 uur geleden