Vergeet de ForTwo en ForFour, vergeet de Electric Drive: het Smart dat je kende, bestaat niet meer. Vandaag is het hippe stadsmerk een onderdeel van een joint venture tussen Mercedes-Benz en Geely, het moederhuis achter Volvo, Polestar en Lotus. Met de #1 als eerste product, een kekke elektrische crossover die wat wegheeft van een Mercedes EQA waar het vroegere Smart zijn bolle lijnenspel op mocht loslaten.
Vanaf 40.495 euro
Die Smart #1 was in januari al op het Autosalon te zien, maar gaat vanaf donderdag 2 maart in ons land officieel in de verkoop. Laat je de tot 1.000 stuks beperkte Launch Edition buiten beschouwing (met een prijskaartje van 45.295 euro), dan krijgt de #1 drie verschillende uitvoeringen: de Pro+ als basisversie, met een vanafprijs van 40.495 euro, de Premium (43.995 euro) en de Brabus (47.995 euro).
De drie verschillende versies krijgen allemaal dezelfde batterij van 66 kWh ingeplant. De Pro+ en Premium koppelen die aan een elektromotor op de achteras van 200 kW (272 pk), waardoor de Smart #1 respectievelijk 420 en 440 WLTP-kilometer ver geraakt. De Brabus-uitvoering monteert nog een extra elektromotor op de vooras, waardoor het vermogen stijgt naar 315 kW (428 pk). De sprinttijd naar 100 km/u daalt daardoor van 6,7 seconden naar 3,9 seconden.
Bestellen met voorschot
Bestellen kan op de website van Smart, door een voorschot van 500 euro te betalen. Na de zomer vraagt Smart je om je bestelling te bevestigen. Doe je dat niet, dan krijg je je voorschot terug. In de tussentijd kun je bij een van de Smart-agentschappen in ons land terecht voor een uitgebreide kennismaking en testritten.
Reacties
door FLP
1 year agodoor Wim Verboomen
1 year agoReactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen