Dacia trakteert haar verkoopstopper Sandero op een opfriskuur. Waardoor de compacte hatchback/ crossover uit mag pakken met het nieuwe logo van het Roemeense merk en zo helemaal aangepast is aan de nieuwe huisstijl.
Een nieuw tijdperk, daarin vindt Dacia dat we ons bevinden. En bij een nieuw tijdperk hoort ook een nieuwe identiteit. Dacia wil zich beter connecteren met Moeder Aarde, waardoor het een nieuwe huisstijl doorvoert. Die nieuwe stijl krijgen we vanaf deze zomer (2022) op alle modellen van het merk te zien.
Mosgroen
Dé grote vernieuwing zit 'm uiteraard in het logo. Dacia deponeert de flessenopener van weleer op het containerpark en gaat tegenwoordig voor "DC". Meer nog, die DC lijkt in elkaar te linken. Waardoor Dacia, samen met de - letterlijk - groenere huisstijl, de link naar Moeder Aarde beter wil leggen. Het is dan ook niet toevallig dat de nieuwe kleur voor Sandero en co Lichen Kaki geworden is, een donkere groene kleur die ons aan mos moet doen denken. Juist ja.
Hoewel vooraan het nieuwe DC-logo pronkt, schrijft Dacia achteraan haar naam volledig uit. De dakrails en plastiek accenten van de Sandero Stepway worden voortaan dan weer uitgerust in het Monolith Grey. Binnenin zijn de updates beperkt. Zo krijgt het stuurwiel een nieuw logo en het infotainmentsysteem een opgefriste interface. Motorisch blijft de Sandero beschikbaar met 65 of 90 pk sterke benzinemotoren. Vanaf 16 juni valt de opgefriste Sandero bij de Daciadealer te bestellen.
Reacties
door andre123
door Jos D.
door Cis
door andre123
door andre123
door Mon
door Ronald
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen