Autonieuws: Autosalons

't Zit in de details: Citroën C5 facelift

We hebben hem tijdens de persdagen van het Parijse salon kunnen gebruiken als taxi, maar over volledige specs beschikten we toen nog niet, die kwamen er pas door de loop van de persdag bij. Citroën gaf [de C5][1] een update die aan de buitenzijde vooral een aantal details betreft. Led's in de voorlichten en een hertekend achterlichtblok vormen zowat de enige wijziging. Ook -en misschien belangrijker- onder de kap vinden wijzigingen plaats. [1]: https://autofans.be/content/rijtest-citro%C3%ABn-c5-30-v6-hdi

De C5 krijgt de 1.6 e-HDi motor mee. Deze brengt 110 pk voort en wordt aangestuurd door een gerobotiseerde handbak. Om het start/stop-systeem naar behoren te laten werken werden dynamo en accu verzwaard. Hij drinkt 4,6l/100km en stoot 120 g/km CO2 uit.

De 1.6 VTi komt bij de benzinemotoren de 1.8-variant vervangen. De 1.6 VTi heeft recht op 120 pk, verbruikt 6,2 liter per 100 km en stoot 144 g/km CO2 uit.

Zoals de zwaarste 2.7 HDi tussentijds werd vervangen door een 3.0 HDi met 240 pk, zo krijgt de 2.2 HDi ook een vermogenskuur mee. Deze motorisatie ziet zijn vermogen stijgen van 173 naar 204 pk. In 8,3 seconden gaat hij van 0 naar 100 km/u, terwijl het verbruik beperkt blijft tot 5,9 l/100 km met een CO2-uitstoot van 155 g/km.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen