Autonieuws: Autosalons

Live in Genève: Audi RS6/ RS7

Hoewel beide wagens verschillen van elkaar - stationwagen vs vierdeurscoupé - liggen ze nog dichter bij elkaar dan een pas gehuwd koppel tijdens een winternacht.

Uiterlijk zien we bij beide wagens dezelfde bumperpartij. Een voorbumper met obligatoir "Quattro-logo" en de nodige alu-inlegstukjes (carbon is zo 2010) geven beide rakkers het nodige vulgaire cachet. Achteraan zien we een diffuser die twee grote ovale uitlaatpijpen omarmt. Bij de RS6 staan die net iets beter dan bij de RS7. Die heeft last van een, optische, uitgezakte "kont".


Motorisch gaan de broertjes in dezelfde winkel shoppen. Een 4liter TFSI V8 met 560 pk en 700 Nm koppel is dan ook hun gekozen product. Deze powerplant stuwt beide wagens in 3,9 seconden naar de honderd. Topsnelheid ligt, afhankelijk van hoeveel geld je er wil tegenaan smijten, op 250km/u, 280km/u of 305km/u. Mede dankzij een start/ stop-systeem en cilinderuitschakeling ligt het verbruik op 9,8l/100km.

In de cockpit wordt er lustig gestrooid met carbon en koolstofvezel. Een afgeplat stuur, aangepaste instrumenten en wijzers & knopjes in overvloed geven je het gevoel dat je met iets speciaal onderweg bent.

De prijs is het grootste verschil maar is spijtig genoeg nog niet geweten. Uiteindelijk krijg je twee exact dezelfde wagens, enkel de verpakking is anders. Aan u de keuze, al heeft je hond liever een stationwagen dan een vierdeurscoupé.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen