Dat doe je in de eerste plaats met een leuk ontwerp, en dat hebben de Fransen hier goed voor elkaar gekregen. Vooraan nieuw smoelwerk met boomerang lichtunits en achteraan hertekende lampen die bijna de gehele breedte bestrijken. Op de persfoto's pakte die al goed, in het echt klopt het gewoon nog beter. Een heel mooi gelijnde wagen, perfect in evenwicht en dat dankzij de Nederlander Laurens van den Acker.
Onze zuiderburen maken ook op andere vlakken indruk. Zo heb je binnenin head-up display in kleur, een 7-inch TFT scherm, Bose audio, massagefunctie voor de bestuurder,... Ze zorgden zelfs voor vierwielbesturing en volledig uit LED vervaardigde koplampen. Het is vechten in het c-segment, dat maken deze kenmerken en opties wel duidelijk.
Onder de kap is er de 110 pk sterke diesel die 86 g/km CO2 uitstoot en officieel 3,3 l/100km verbruikt. Een trapje hoger beschik je over 130 pk. Wie minder kilometer maakt kan opteren voor een van beide benzinemotoren, een Energy TCe 100 of een Energy TCe 130. Renault lanceerde in dezelfde adem ook de Mégane GT versie. Die heeft 205 onder de kap. Het benzineblok is gekoppeld aan een zeventraps automaat met dubbele koppeling. In 2016 voegt Renault nog een 165 pk sterke dieselmotor in het aanbod van de Mégane GT.
De Fransen maakten bekend in 2017 ook een Hybride-dieselconfiguratie aan te bieden in de Mégane. Die zou onder de 3 liter per 100 kilometer moeten duiken en maximaal 76 g/km CO2 uitstoten.
Op termijn verwachten we ook een nieuwe RS, al werd dat nog niet bevestigd. De geruchten gaan dat Renault de 2.0 liter zou vervangen door een 1.8 Turbo.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen