De Japanse luxedivisie van Nissan, Infiniti, zal op het autosalon van Parijs een opgepoetste versie van haar Project Black S tonen. Waardoor heel Europa weer even kortstondig weet heeft van het merk op onze bodem.
Aan projecten geen gebrek bij Infiniti, dat mag wel duidelijk zijn. Zo was er ooit de Q50 sedan die de aandrijflijn van de Nissan GT-R kreeg en vernoemd werd naar de befaamde Eau Rouge-bocht van ons Belgische Francorchamps-circuit. Een project dat na jaren wel/niet de vuilbak in ging en vorig jaar werd opgevolgd met de Q60 Project Black S. Een auto die volgens interne geruchten zelfs in productie ging! Als een soort van Mercedes-AMG C 63 Coupé-rivaal. Vandaag toont Infiniti ons echter het Project Black S Prototype. Dezelfde auto met opgefriste technologie onder de kap... maar nog steeds conceptueel.
Wat er dan nieuw is buiten de naam? De aandrijflijn. Nu ja, in de Q60 Project Black S mocht de 3-liter V6 samen met elektrokracht nog 500 pk neerzetten op de achterwielen, de opgepoetste versie puurt 563 pk uit de samenstelling. Of hiermee stiekem een productiecijfer vrijgegeven is? We hopen het. CEO van Infinti - en ex-BMW-rakker- Roland Krueger wil alvast onderstrepen dat deze Project Black S Prototype toont hoe hard Infiniti aan het werken is richting elektrificatie tegen 2021. Op het autosalon van Parijs zal Infiniti deze nieuwe conceptwagen delen met de wereld.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen