Automerken slagen er constant in nieuwe segmenten uit te vinden. Van driedeurs monovolumes zoals de Renault Avantime (interessant, maar vooral onnodig) over SUV-cabrio’s (absurd, maar vooral onnodig) tot SUV-coupés (populair, dat wel, maar wat ons betreft… inderdaad: vooral onnodig). Toch weet een constructeur zo nu en dan een segment uit te vinden dat ons kan verleiden om ons volledige spaarboek leeg te maken.
Belgisch design
Genesis ken je waarschijnlijk al. Het is het luxueuze, sportieve submerk van Hyundai, waar onze landgenoot Luc Donckerwolke de designpen vasthoudt. De afkomst van Luc ten spijt is we het merk voorlopig nog niet in ons land beschikbaar. En dat steekt nog harder wanneer we naar het nieuwste model van de Korenanen kijken.

Dat is immers een gigantische, sportieve Shooting Brake van zo’n 5m10 lang! Alsof Audi, BMW en Mercedes ineens zo’n model zouden maken van hun A8, 7 Reeks of S-Klasse. En als we naar het verleidelijke lijnenspel van deze Genesis kijken, vragen we ons nog meer af waarom ze het nooit gedaan hebben!
Nog geen motor
Even alle feiten op een rij: dit is de Genesis G90 Wingback, voorlopig nog een concept car. Hij is gebaseerd op de tweede generatie G90 sedan, die al sinds 2021 rondrijdt. De kans dat dit stukje autoporno in productie gaat, ligt met andere woorden vrij hoog.

Nog beter nieuws is dat deze Wingback een magma-sausje over zich heenkrijgt. Dat betekent niet dat hij straks meteen wegsmelt, wel dat hij onder het nieuwe, sportieve label van Genesis valt. Je kent het misschien van deze supercar. Aangezien de G90 Wingback nog in het conceptstadium zit, reppen de Koreanen nog geen woord over mogelijke motoren voor het model. De krachtigste G90 Sedan doet het momenteel met een 3.5 V6 die goed is voor 415 pk en 549 Nm. Maar een brommende V8 in dit verleidelijk stukje automobiel wordt toch onvermijdelijk een topper, nee?
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen