Als een nieuw model wordt voorgesteld, krijgen de versies op de persfoto's de nodige toeters en bellen. Maar eens je in de catalogus kijkt, krijg je vaak een veel minder straffe basisversie te zien. Zo ook bij de Volkswagen Polo.
Soms is het bij het autotesten leuk om eens een auto mee te krijgen in zijn basislivrei. Als constructeurs je al eens zo-eentje meegeven, dan is dat omdat ze ervan overtuigd zijn dat die basisversie al serieus goed is uitgerust.
basic-klant bestaat
In Duitsland gooide een configuratorliefhebber een Volkswagen Polo in de virtuele vormer en koos hij voor de basisversie. Niks opties, want sommige mensen willen alleen maar de 12.975 euro uitgeven die zo'n Polo daar kost. Het resultaat is één groot zwart plastic blok. Geen infotainmentscherm in het midden, maar een plastic plaat. Geen zesversnellingsbak, maar een schakelpatroon van vijf stuks. Geen airco, je doet het met een simpel ventilatiesysteem. Kleuraccenten in carrosseriekleur? Die bedenk je er zelf maar even bij.
Aan de buitenzijde valt zo'n basisversie eigenlijk best mee. De grijze lak is de enige 'gratis' kleur, al kan je die voor een paar euro ook vervangen door een andere non-metallic lak en de 14 inch velgen tonen niet aan als winkelkarwieltjes, al is een maatje groter tegenwoordig toch nuttig vanwege de grotere wielkassen. De basismotorisatie is de 1.2 met 75 pk, want de 65 pk versie is er eigenlijk enkel voor de zuiderse markten en de verhuurwereld.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen