Kijk maar even op de kalender. Het is 5 juli, dat is 96 dagen verwijderd van 1 april. En toch hebben ze 'm gebouwd. Er zitten nog grapjassen daar, bij BMW.
Een dikke acht jaar geleden deed BMW het wél, een M3 Pickup als 1 aprilgrap. Een goed uitgewerke ook, met teasers en spyshots. Vandaag doen ze het zaagwerk nog eens over op de X7, BMW's grootste.
laadtijd
Daar wordt de achterkant bijgevijld zodat in plaats van een derde zitrij een laadbak ontstaat. Die laadbak heeft in gesloten toestand een laadlengte van 140 centimeter, maar kan uitgebreid worden tot 200 centimeter als je de laadklep neerklapt. BMW bespaarde 200 kilogram door de achterdeuren, achterklep en delen van het dak in vezelversterkte kunststof (CFRP) te bouwen. De laadbak wordt bekleed met teak hout. Om de laadcapaciteit van de X7 pickup aan te tonen, zet BMW er een F850 GS moto in.
Motorisch wijzigt er niets. Bij BMW kozen ze voor een versie met drieliter zescilinder uit de xDrive40i. Die produceert nog altijd 340 pk en accelereert daarmee in 6,1 seconden van 0 naar 100 km/u.
De X7 pickup gaat niet in productie, het is een samenwerkingsproject van de jonge stagiairs die op verschillende BMW-afdelingen werken. De twaalf stagiairs werkten tien maanden aan het project. Eerder deden studenten bij Skoda al hetzelfde nummertje met de Skoda Mountiaq Pickup.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen