Een grapje van de marketingafdeling bij Volkswagen draaide verkeerd uit. Het bedrijf kondigde een naamsverandering aan maar kwam er wat vroeg mee.
Het grappen maken op 1 april is een kunst. Jarenlang luisterden we naar het radionieuws om er het fake news uit te halen op die dag. Ook autoconstructeurs doen duchtig mee met rare persberichten en grappige nieuwtjes.
Dat is wat ook Volkswagen wilde doen in Amerika, door aan te kondigen dat het merk na meer dan 66 jaar van naam zou veranderen. Het nieuws werd als serieus overgenomen door verschillende media waarna heel wat reactie kwam. De spanningsboog rond 1 april moet namelijk heel secuur in de gaten worden gehouden. Doe je het te laat, heeft iedereen de grap direct door. Ben je te vroeg, dan is er niémand die al denkt aan de eerste van de vierde maand.
Volkswagen ontkende eerst nog staalhard dat het om een 1 aprilgrap ging maar moest later toch toegeven dat de grap te vroeg online werd gezwierd. Morgen volgt de rest van de wereld, benieuwd welke nepnieuwtjes jij er dan van tussen kan halen.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen