Een dieet van 420 kilogram
Land Rover zegt de lichtste, sterkste en meest verfijnde luxe-SUV ter wereld hebben voorgesteld. Niet voor niets ook dat ze de officiële voorstelling deden in de Royal Ballet School in Londen, een plek waar niet de zwaarste meisjes op aarde rondlopen. Het grote gewichtverlies is uiteraard te danken aan het lichte zelfdragende koetswerk dat volledig voltrokken is uit aluminium. Aluminium van eigen bodem, want het is was het Britse bedrijf Solihull dat ervoor zorgde. Een totaal verlies van 420 kilogram is niet alleen ronduit indrukwekkend, het geeft ook aan hoe vet de vorige generatie stond. Met dat extra gewicht lijkt het ons logisch dat de rijkwaliteiten van de Range er gevoelig op vooruitgaan, al zal een rijtest dat later moeten bevestigen.
Hybride-variant in 2013
Onder de kap blijven de gekende zes- en achtcilinders hun werk doen. Diesel- en benzinemotoren zorgen er voor een CO2 uitstoot van minstens 196 g/km. Als je een Range Rover wil kopen die minder fijnstof de lucht in pompt dan moet je wachten tot 2013, dan zal Land Rover een diesel-hybridevariant lanceren. Die zou op papier 169 g/km uitstoten. Welke motor er gekoppeld wordt aan welke batterijen weten we nog niet, maar we gokken op de 2.2 diesel die we eerder onder de Jaguars vonden.
Luxe kost geld
De Range Rover is altijd de topper geweest van het aanbod en dat voel je in de prijs. De nieuwste generatie is beschikbaar vanaf september dit jaar voor minstens 90.700 euro. Meer prijzen, van bijvoorbeeld de Autobiography, hebben we momenteel nog niet gekregen.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen