Volkswagen schudt het oubollig imago van de Golf Variant in één klap van zich af. Niet door er een zwaardere diesel in te lepelen, wel om meteen voor de van de pot gerukte R-versie te opteren. 300 pk in een Golf stationwagen met vierwielaandrijving. Daar zeggen wij geen nee tegen.
Het was geen groot geheim dat Volkswagen werkte aan de Golf R Variant. Echter is het wel een verrassing dat-ie zijn debuut krijgt volgende week op het autosalon van Los Angeles. Want stationwagens zijn nu niet meteen de grootverkopers in Amerika.
Zelfde recept, nieuwe verpakking
Onderhuids passen de Duitsers hetzelfde recept toe. Van de 2.0-liter TSI met 300 pk en 380 Nm, tot de vierwielaandrijving. Het is daarbij de eerste keer in de geschiedenis van de Golf dat de meest potente versie ook in stationwagentrim komt. Dankzij de DSG met zes verzetten snel je in 5,1 seconden naar de honderd (0,2 seconden trager dan de vijfdeursversie) en stuif je door tot een begrensde 250 km/u. Daarbij ligt het normverbruik op 7 liter per honderd kilometer en stoot hij 163 gram CO2 de lucht in.
TL;DR? De Golf R Variant is een Golf R die iets trager is, maar wel tot 1.620 liter aan bagage slikt. Prioriteiten stellen heet dat dan.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen