Net na de onthulling van de nieuwe R8 met V10 motor, haalt Audi nu ook het doek van hun e-tron R8. Deze combinatie van 2 elektromotoren geeft een gecombineerde trekkracht van ... 920 Nm. Alstublieft.
Op dezelfde dag dat Audi de nieuwe R8 vrijgeeft, is dit nu ook het geval voor hun hybride e-tron R8. Het beeldmateriaal laat nog wat op zich wachten, maar we kregen al de info door over wat er zich onderhuids gaat schuilhouden.
De officiële benaming luidt R8 e-tron 2.0, omdat ze de evolutie willen aantonen van de ooit gepresenteerde e-tron R8 concept die helaas nooit een productiemodel heeft gekregen. De concept car had destijds een actieradius van 215 km, en dat zou in deze nieuwe variant meer dan verdubbelen tot 450 km dankzij een verhoging van 49 kWh naar 92 kWh zonder de grootte van de batterij aan te passen.
T-vormige accu
De batterij heeft een T-vormige look en is geplaatst in de centrale tunnel achter de zetels van bestuurder en passagier, en dankzij de laatste ontwikkelingen van deze lithium-ion batterijen is een oplaadtijd van minder dan 2u mogelijk.
De combinatie van de twee elektrische motoren geeft een gecombineerd vermogen van 462 pk voor 920 Nm trekkracht! Dat is genoeg om deze R8 e-tron in 3.9 seconden op 100 km/u te krijgen, met een topsnelheid van 210 km/u of 250 km/u.
Over de prijs is nog geen duidelijkheid maar verwacht wordt dat deze nog hoger gaat uitkomen dan de V10 plus die met zijn 187.400 euro al geen koopje is. Het productiemodel zou rond de zomerperiode klaar moeten zijn voor levering.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen