Nog nooit keek iemand zo uit naar een reguliere versie van een model. Want na de QV is de Alfa Romeo Giulia er nu eindelijk ook als, tja, Giulia. Hoe dat er uit ziet?
Een kleine bevalling de Giulia. Letterlijk, want na de lancering van de QV-variant duurde het negen maanden voor de informatie krijgen over de rest van het gamma. Je weet wel, de versies die 99 procent van de klanten zullen kopen. Uiterlijk blijft het smoelwerk van de gewone versies zo goed als identiek aan de QV. Achteraan verdwijnt het overdreven uitlaatgeweld en ook de velgen tonen uiteraard wat kleiner.
2.2 diesel
Waarop iedereen natuurlijk op zit te wachten zijn de motorisaties. De 510 pk sterke V6 is namelijk aardig, maar volumes zal je er niet mee draaien. Op dieselvlak tekent de eerder door ons gereden 2.2-liter diesel present. Beschikbaar in twee smaken: 150 pk/ 380 Nm en 180 pk/ 450 Nm. Benzinesnuivers krijgen naast de V6 de beschikking over een 2.0-liter benzine met 200 pk. De diesels hangen standaard aan een manuele zesbak, een 8-trapsautomaat is optioneel en standaard op de benzine.
Prijzen? Nice try. Want daar reppen ze bij Alfa nog met geen woord over.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen