Volkswagen schermt al lang met een extra model in het lagere segment. Vandaag haalden ze het virtuele doek van de prentjes van de T-Roc.
Die T-Roc staat niet op een Polo-basis zoals we al langer aannamen. Hij maakt gebruik van de componenten van de Golf en anticipeert op een groei in het segment van de kleine crossovers en SUV's. Met zijn lengte van 4,234 meter is hij 25 centimeter korter dan de Tiguan. Daarmee wordt hij een volwaardig neefje voor de Audi Q2 en hangt hij wat tussen de segmenten in. Zei daar iemand Toyota C-HR?
colour's on the streets
Zo extreem als de C-HR is de T-Roc niet, al is zijn naam bijna even onuitspreekbaar. Volkswagen geeft hem een herkenbaar gezicht en maakt hem wat hipper door het dak in een contrasterende kleur uit te voeren en een streep chroom toe te voegen. De hexagonale grille is ook bij deze CUV aanwezig en de koplampen vloeien daaruit verder naar de zijkant. De opvallende lip tussen de lampen zoals bij de Arteon is hier afwezig.
Net zoals bij zijn Audi-neefje kan je de T-Roc er erg goed laten uitzien aan de binnenzijde, als je maar de juiste opties kietelt. Zo is er de 11,7 inch grote digitale tellerpartij die de analoge wijzerplaten vervangt. Ook kan je kiezen voor zowat 300 watt uit je achtwegs stereoinstallatie. Volkswagen schaamt zich verder niet om de hippe exterieurkleuren ook te laten doorkomen in het interieur, net als bij de Up! en de Beetle. Verder kan je 445 liter kwijt in de koffer, mits de achterbank neergeklapt groeit dat tot 1.290 liter.
tot 190 paarden
Motorisch zijn er geen onbekenden te bespeuren bij de T-Roc. Voorlopig geen hybride of elektrische variant, waardoor het aanbod bestaat uit vertrouwde benzine- en dieselmotoren. Beginnen doen de Duitsers met de 1.0 TSI met 115 pk, daartussenin zitten de 1.5 TSI met 150 pk en de diesels - de 1.6 TDI met 115 pk of 2.0 TDI met 150 pk, eindigen doen we met de 2.0 TDI en TSI met 190 pk. Die laatsten zijn er overigens enkel met 4Motion vierwielaandrijving en DSG automaat.
De Volkswagen T-Roc wordt in Portugal geproduceerd, in de VW-fabriek van Setubal. Je kan hem gaan bekijken op de IAA in Frankfurt volgende maand of je kan gewoon wachten tot hij in november bij de dealers terechtkomt.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen