Neem een Evora 410 Sport, voeg wat aerodynamische onderdelen toe van de Evora GT430, combineer de namen, et voila je hebt een nieuwe Lotus.
Autofans die uitkeken naar de Lotus-stand op het Autosalon zijn er aan voor de moeite. Het merk is dit jaar namelijk niet vertegenwoordigd in Heizelpaleizen. Om de pijn te verzachten is er nu wel de nieuwe GT410 Sport. Nog maar eens 'nieuw' model van de Evora. Maar eentje die het beste van de Evora 410 Sport en Evora GT430 combineert. Zo krijg je de lichtgewichtingrediënten van de 410 Sport, inclusief de 410 pk configuratie van de gesuperchargede 3,5-liter V6, gecombineerd met het aerodynamisch pakket van de GT430. De gigantische vleugel van die laatste ontbreekt evenwel. Al vinden we dat niet noodzakelijk negatief. Integendeel zelfs.
Toch genereert het model nog steeds 96 kg downforce, 50% meer dan de reguliere 410 Sport. Mede dankzij de extra grote diffusor van de GT430. Het interieur is vrijwel identiek met dat van de reguliere 410 Sport en baadt in het Alcantara. Tegenover de GT430 is er opnieuw meer geluidsisolatie en kan je nu ook terug de kleine achterbank aanvinken, net als het infotainmentsysteem.

Prijsgewijs valt de GT410 Sport tussen de 410 Sport en de GT430. Reken op een vanafprijs van zo'n 110.900 euro. Daarmee zit deze Evora rechtstreeks in het vaarwater van de Porsche 911 Carrera T die er vanaf 111.054 euro is. We ruiken een knappe dubbeltest! Meer plaatjes van de Evora GT410 Sport vind je in onderstaande galerij.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen