Een nieuwe 3 Reeks? Dan is er uiteraard ook een plug-in hybride in de maak. Beter nog, BMW stelt hem vandaag al aan je voor.
Het is een beetje oude wijn in nieuwe vaten, wat BMW doet. Want in weze verandert er weinig aan de opzet van de plug-in hybride, behalve dan dat de technologie een nieuw jasje krijgt. Nochtans kan BMW met die oude wijn nog een heel fijn feestje bouwen. De nieuwe 330e krijgt een zuiver elektrisch rijbereik tot 60 kilometer, wat volgens BMW de helft meer is dan zijn voorganger. Ook zakt de CO2-uitstoot met 10 procent van 45 naar 39 g/km. BMW geeft verder een normverbruik van 1,7 l/100 km op.
Dat komt deels door de grotere accucapaciteit die BMW voorziet. Want de accu die achterin de koffer gemonteerd wordt heeft een capaciteit van 12 kWh, waar dat vroeger nog 7,6 kWh was. Door de installatie van de extra accu verlies je wel 105 liter bagageruimte en hou je nog 375 liter over. De achterzetels kunnen dan nog altijd in een 40:20:40 verhouding neergeklapt worden.
xtraboost
Onder de motorkap ligt nog steeds de 2.0 viercilinder met 184 pk, gekoppeld aan een 50 kW sterke elektromotor. Dankzij de XtraBoost kan die tijdelijk 83 kW leveren. Beide samen zorgen ze voor een gecombineerd vermogen van 252 pk en 420 Nm, met de XtraBoost wordt dat nog een stukje meer. Dat is alvast genoeg voor een sprint van 6 seconden voor de 0-100 km/u, een tiende van een seconden minder dan voorheen. De topsnelheid bedraagt 230 km/u. In hybride modus haal je zuiver op elektromotor 110 km/u, in volledig elektrische modus kan je 140 km/u snel gaan, dat was vroeger 120 km/u.
BMW start in de zomer van 2019 met de leveringen van de eerste 330e's, over een eventuele Touringversie willen ze bij BMW voorlopig niks kwijt.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen