Autonieuws: Officieel

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport doet het met zes cilinders (2019)

Hoewel het ongeduldig wachten is op de straatlegale GT4-versie van de 718 Cayman heeft Porsche besloten de GT4 Clubsport voorrang te geven. Een circuitracer die je zowel als amateur voor de lokale trackday als raceteam aan het werk kan zetten. Met een 420 pk sterke zescilinder als krachtbron. Zoals het hoort bij een Cayman, zeg maar.

Porsche-fanaten kijken al maanden reikhalzend uit naar de komst van de 718 Cayman GT4. Die is er nu, maar net iets anders. Porsche heeft namelijk besloten de circuitvariant voorrang te geven. Die komt er als trackday- en competitie-versie. Belangrijker om weten is dat de Cayman beroep mag doen op een 3.8-liter boxermotor met zes cilinders waardoor het systeemvermogen op 420 pk en 425 Nm komt te liggen. De specs voor de straatlegale GT4, die kan je hier meteen al eens te pakken hebben.

2 smaken

Maar even terug naar deze raceversie. Die komt er dus in twee smaken waarbij de trackdayversie nog beroep mag doen op ABS, ESP en TC. De Competition-variant doet het zonder maar krijgt wel een afneembaar stuur (vanuit de 911 GT3 R), fors instelbare dempers en een luchtgestuurd kriksysteem aan boord.

Image
porsche 718 cayman gt4 clubsport 2019

Die laatste zet zich uiteraard naar de regelgeving van de FIA, waardoor teams deze 718 Cayman GT4 Clubsport in zullen kunnen zetten in verschillende raceklassen. Porsche vraagt 134.000 euro voor de trackdayversie, de FIA-raceklare Competition gaat voor 157.000 euro over de toonbank.

Image
porsche 718 cayman gt4 clubsport 2019

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen