Wachten we in West-Europa ongeduldig op een stationwagenvariant van de nieuwe generatie 3 Reeks, dan keken ze in China naar een ander specifiek modelletje uit; de verlengde versie van de 3 Reeks Berline. Die 3 Reeks Li betreedt nu het toneel met 11 centimeter extra beenruimte voor de inzittenden achteraan.
Twaalf centimeter groeit de specifiek voor de Chinese markt verlengde 3 Reeks in totaal. 11 centimeter daarvan gaat naar de wielbasis. Waardoor je mag stellen dat je achterin voortaan 11 centimeter aan extra beenruimte hebt. Het verschil tussen Business en First Class zeg maar. In totaal tikt de 3 Reeks Li er de 4,83 meter mee aan. Waardoor deze 3 Reeks ruwweg zo lang is als de Bangle-generatie van de 5 Reeks. Hoezo, auto's zijn uit hun voegen aan het barsten?
Toch is deze verlengde 3 Reeks noodzakelijk voor BMW, want de vorige generatie wist vorig jaar nog 130.000 keer over de toonbank te gaan in China. Ter vergelijking; dat zou willen zeggen dat 1 op 10 nieuw verkochte auto's in België een verlengde 3 Reeks zou zijn. Een serieus volumemodel dus. De auto wordt in elkaar geschroefd door de lokale joint venture BMW Brilliance. Voorin het lanceringsmodel een 2-liter turbobenzine met 184 pk. In onze Europa gekend als de 320i, in China kleeft er 325i achterop de koffer.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen