Renault steekt haar geinig stadswagentje Twingo in een nieuw jasje. Met onder die designtenue nieuwe technologieën en bijgewerkte motoren.
Voor de derde generatie Twingo ging Renault in zee met smart om een stadswagentje te bouwen met achterwielaandrijving en de motor achterin. Die Twingo zagen we voor het eerst in 2014 waardoor hij nu van de Fransen onder het mes mag. Die facelift maakt de snuit een stuk gestroomlijnder en voegt Renaults nieuwe C-lichtsignatuur toe aan het geheel. Van de Twingo GT - die sinds de WLTP-procedure van onze planeet is verdwenen - adopteert de Twingo facelift dan weer de koelsleuf op het zijpaneel. Om zo een betere motorkoeling voor de dag te kunnen leggen. Nodig, want de Twingo pakt met meer pk's uit. Oma's hou je vast aan de sturen!
Pump up the mango
Renault pompt namelijk het vermogen op van de atmosferische driecilinder SCe 70 en turbogeladen driecilinder TCe 90 op. Daardoor mag je van SCe 75 en TCe 95 spreken en produceren ze respectievelijk 75 en 95 pk. Die laatste motor kan je ook koppelen aan een zestrapsautomaat met dubbele koppeling. Stevige tech in een kleine schulp.
Een piste die Renault doortrekt binnenin. Dankzij het nieuwe Easy Link-infotainmentsysteem met een 7-duims aanraakscherm. Ook hoogtechnologisch: standaard krijg je een gesloten dashboardkastje (geen mop). Een aangepaste versnellingspook en hoedenplank maken het plaatje af. Aan de buitenkant kan je de nieuwe looks extra in de spotlight zetten dankzij twee nieuwe carrosserie kleuren; geel en wit. Al spreken ze bij Renault liever van Jaune Mango en Blanc Quartz.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen