BMW grijpt het autosalon van Genève aan om zowat elk model aan de stekker te steken. Ook de nieuwe 3 Reeks blijft niet buiten schot, waardoor de 330e terug van weggeweest is. Deze iteratie met 252 pk, 39 g/km C02 en een elektrische range van 60 kilometer. Zei daar iemand fiscale optimalisatie?
We moeten er geen doekjes om winden, BMW zat met enkele zogenaamde "fake hybrides" in haar gamma. Auto's met stekker die na 2020 niet meer fiscaal interessant zouden zijn. Dat is BMW natuurlijk ook niet ontgaan, waardoor het haar gehele range terug op punt heeft gezet... én een rits nieuwe versie introduceert. Versies zoals deze 330e. Die was er voordien ook al maar er is tegenwoordig natuurlijk een nagelnieuwe 3 Reeks.
XBoostOvedriveUltra
Waardoor dit in essentie eveneens een nagelnieuwe 330e is. Met alle technologie van de nieuwe 3 Reeks als basis en daaronder opgewaardeerde technologie van de vorige plug-inhybride. Het resultaat is een combinatie tussen een 2-liter turbobenzine en een elektromotor. Goed voor een systeemvermogen van 252 pk én zo'n 300 stuks in de XtraBoost-overdrivemodus. Sprinten doe je daardoor naar de honderd in 6 seconden.
Zuinig is hij natuurlijk ook (desgewenst). Zo kom je tegenwoordig 60 kilometer ver op de accu (50% meer dan voordien) en daalt het normverbruik naar 1,7 l/100 km en 39 g/km. Als je weet dat de wetgeving stipuleert dat plug-ins vanaf 2020 minder dan 50 g/km CO2 uit moeten stoten, dan besef je meteen dat deze 3 Reeks nog wel even safe zit de komende jaren.
Of ook de Touringversie aan de plug-in gaat, dat is nog even afwachten. Simpelweg omdat er nog geen stationwagenderivaat is van de nieuwe 3 Reeks.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen