Na jaren auto's uit hout te bouwen (geen mop) vond Morgan het de tijd rijp voor vernieuwing. Een moeilijk evenwichtsoefening, want kopers van zo'n Morgan willen net dat unieke gevoel onder hun bips. Vrees niet, de nieuwe is nog steeds van hout, al is het met aluminium versterkt chassis tegenwoordig wel twee keer zo stijf. Kijk, revolutionair, Morgan-eigenaar.
zes op een rij
Eveneens revolutionair is het nieuwe motorblok voorin. De tijden van de V8 uit de BMW-stal zijn voorbij, Morgan opteert nu voor een turbogeblazen 3-liter zes-in-lijn met 340 pk en 500 Nm. Een motorblok dat je trouwens kan kennen vanuit de BMW 340i en co. Wederom; een turbo in een Morgan? Eigenaars gaan niet weten wat er aan de hand is!
Nog niet van de schok bekomen? Dan choqueren we toch nog wat verder. Kijk eens naar de versnellingspook... jawel, rechtstreeks vanuit je BMW 116d. En wat zien we daar, een digitaal schermpje tussen de twee wijzerplaten? Wat voor hoogtechnologische mumbo jumbo! De Morgan van de toekomst, daar kijk je naar jongens.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen