De 620R neemt bovenaan plaats in McLarens Sports Series, die verder onder meer nog wordt bevolkt door de 600LT, 570S, 570GT en 540C. Hij neemt de 570S GT4 als basis, waarmee hij de Monocell II-carbonstructuur deelt. Ook de adaptieve ophanging, aerodynamische addenda zoals de adaptieve achtervleugel, en centrale V8 komen uit de racewagen.
De V8 werd wel onder handen genomen, omdat McLaren zich in deze straatversie niet aan racerestricties hoeft te houden. In deze 620R produceert de 3.8 biturbo 620 pk en 620 Nm. 0-100 km/u duurt daardoor 2,9 seconden, de topsnelheid ligt op 322 km/u.
De Britten monteerden 19-duimsvelgen vooraan en 20-duimers achteraan, die ze omgordden met Pirelli P Zero Trofeo R semislicks. Optioneel zijn er volledige slicks voor op circuit. Het remvermogen wordt geleverd door remschijven uit carbon.
Minimaal
Binnenin wordt alles uiteraard minimaal gehouden. Tapijten, een handschoenvakje, airco of infotainment hoef je niet te zoeken in de 620R. Tenzij in de optielijst. Wel van de partij: carbon racezitjes met zespuntsharnas, een rechtuitmarkering op het stuur, en lussen in plaats van deurgrepen om de portieren dicht te trekken.
McLaren monteert tot slot een genummerd plaatje om aan te geven voor welk van de 350 exemplaren je 250.000 pond (zo’n 300.000 euro) hebt neergeteld. De Britten laten je kiezen uit drie koetswerkkleuren met bijbehorende racestriping: McLaren Orange, Silica White en Onyx Black. De MSO-afdeling staat voor de verdere personalisering van je McLaren 620R natuurlijk ook steeds ter beschikking.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen