Autonieuws: Officieel

Officieel: Renault Clio e-Tech en Captur e-Tech (2020)

Je kon het eerder al lezen op onze website, op het autosalon van Brussel onthulde Renault de e-Tech-versies van de Clio én Captur. Dat zijn de (plug-in) hybrides van de goedverkopende Franse broden.

Renault geeft haar twee kleine bestsellers een hybride kuur. Beide wagens maken gebruik van een andere vorm van hybride, aangezien je de Captur kan bijladen en de Clio niet.

Het CMF-B platform waarop beide wagens gebouwd zijn, is al van bij de ontwikkeling voorzien voor hybride aandrijving. Dat kan ook bijna niet meer anders in deze tijden van hybride en elektrisch. De e-tech aandrijflijn gaat voor beide versies uit van de 1.6 TCe, bijgestaan door een elektrische motor. De full hybrid Clio e-Tech krijgt daardoor een vermogen van 140 pk en rijdt in 6,9 seconden van 0 naar 100 km/u. Hij krijgt zijn 1,2 kWh sterke accu tussen de achterwielen. Volgens Renault kan de Clio stadsgewijs tot 80 procent van de tijd op elektriciteit vooruit. Volledig elektrisch rij je met de Clio e-Tech 70 à 75 kilometer ver. Renault hoopt met die waarden onder de 100 g/km CO2 te blijven.

Image
Renault Clio e-Tech Captur e-Tech 2020 Officieel

De Captur e-Tech maakt gebruik van dezelfde basis maar krijgt de mogelijkheid om via het stroomnetwerk bij te laden. Hij heeft met 160 pk 20 pk meer dan de Clio en krijgt een accu van 9,8 kWh. 50 km ver raak je daarmee - in stadsverkeer zelfs 65 kilometer, zegt Renault, de rest doe je op benzine. De rijinstellingen van deze plug-in hybride Captur kan je instellen op een Pure-stand, zodat je zo vaak mogelijk elektrisch rijdt. Een normverbruik van 1,5 l/100 km is daarmee mogelijk, gekoppeld aan een CO2-uitstoot van 32 g/km, dat allemaal volgens de WLTP-cyclus.

Image
Renault Clio e-Tech Captur e-Tech 2020 Officieel

De Captur e-Tech en Clio E-Tech komen binnenkort bij de dealers terecht, later gevolgd door een Megane e-Tech.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen