Autonieuws: Officieel

Officieel: BMW M5 facelift krijgt vleugje M8 (2020)

Niet veel na de presentatie van de BMW 5 Reeks facelift haalt BMW het doek van de M5 en zijn M5 Competition-broertje. Die krijgen wat invloeden van andere BMW M-modellen.

Met name de M8 is fel aanwezig in de vernieuwde M5. Zo krijgt de nieuwe M5 berline bijvoorbeeld de 20 inch velgen van de M8 als optie en krijgt hij ook diens bedieningsconcept uit de middenconsole. Met deze knoppen kan je makkelijk schakelen tussen "Road" en "Sport", een knoppentrend die je ook bij de Audi RS'en en Mercedes AMG's van vandaag terugvindt. De M5 Competition krijgt daarbovenop nog een "Track"-modus. Voor de Competition komt daar nog een nieuw afgesteld chassis bij, gebaseerd op dat van de M8 Gran Coupé.

Image
bmw m5 facelift 2020 official

meer nieren

De designers gomden wat aan het uiterlijk en kwamen voor de nieuwe M5 net zoals bij de gewone 5 Reeks met wat lager uitgesneden nieren en aangepaste chroomrand op de proppen. De koplampen krijgen een nieuwe LED-signatuur, die ook weer de aandacht vestigt op de nieren. Met de Individual Shadowline krijg je nog een optioneel donkergetint accent op de Adaptive LED Headlights en het BMW Laserlight.

Image
bmw m5 facelift 2020 official

Ook de achterlichten worden opgefrist en krijgen nu meer een LED 3D-effect. BMW morrelt ook aan het kleurenpalet en biedt als nieuwe toevoegingen het Motegi Rot vanop de foto's en Brands Hatch Grau aan. Let je goed op, dan zie je dat de zeshoekige luchtinlaat ook wat gegroeid is.

zelfde power

Nochtans is er aan de motor niks gegroeid. BMW M lepelt nog steeds de 4.4 liter V8 onder de kap met powerdome, goed voor 600 pk in de M5. De M5 Competition gooit daar nog 25 pk bij, om zo op 625 stuks uit te komen. Het vermogen wordt standaard naar de vier wielen gestuurd via de achttraps M Steptronic met Drivelogic. Wie dat wenst kan via de instellingen ook de tweewielaandrijving activeren, voor wat extra driving pleasure op de achterwielen.

Image
bmw m5 facelift 2020 official

Met deze cijfers haalt de nieuwe M5 een 0-100 km/u-sprintje in 3,4 seconden. 0-200 lukt in 11,1 seconden. De M5 Competition werkt beide nummertjes af in respectievelijk 3,3 en 10,8 seconden.

Image
bmw m5 facelift 2020 official

BMW start deze zomer met de productie van de gefacelifte M5. Een BMW M5 kost vanaf dan 123.000 euro, een M5 Competition heb je vanaf 132.200 euro.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen