Autonieuws: Officieel

Dan maar zo: Volkswagen Golf GTE HyRACER onthuld

In een normaal 2020 had Volkswagen het doek van de Golf GTE Hyracer getrokken in het bijzijn van vele fans op het Wörtherseetreffen, traditioneel een grote bijeenkomst voor Volkswagenfans van allerlei pluimage.

Maar iedereen moet in zijn kot blijven, dus moest de lancering digitaal, in het bijzijn van wat hoge VW-bonzen. De Golf GTE HyRacer is een hybride (HY) Racer, op basis van de huidige Golf GTE. Traditiegetrouw zijn een aantal stagiairs een paar weken of zelfs maanden in de weer geweest om deze HyRacer vorm te geven. Daarbij hebben ze vooral aandacht besteed aan de bodykit die de wagen siert.

Image

Die bodykit maakte de nieuwe Golf zowat 8 centimeter breder, terwijl de ontwikkelaars hem ook nog eens 4 centimeter dichter bij de grond zetten. Een dikke diffusor achterin krijgt centraal geplaatste uitlaateindes. Bovenop in de nieuwe dakspoiler werd een derde remlicht dat recht uit de Volkswagen Arteon werd geleend.

Image

Binnenin is het opvallendste item het sportstuur met startknop en blauwe centermarkering, al geven ook de Alcantara zetels je het idee dat je in een TCR Golf terecht gekomen bent. Dat gevoel verdwijnt echter direct als je de koffer opent en twee e-scooters en bijhorende laadpunten vindt, want die e-scooters waren natuurlijk ideaal om op het terrein van Wörtherseetreffen rond te cruisen. De rest van de bagageruimte wordt opgevuld door een subwoofer.

Volkswagen liet de Golf GTE HyRacer zijn hybride aandrijving behouden maar schroefde het vermogen op naar 252 pk, ongeveer 50 stuks meer dan er in een orginele GTE zitten.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen