Autonieuws: Officieel

Officieel: Ssangyong Rexton krijgt nieuwe neus en updates

Ssangyong vond het na drie jaar tijd om een update te maken aan de Rexton, de grote SUV van het Koreaanse merk. Kijk je even mee?

Bij Ssangyong vonden ze dat de grille van de Rexton nog wat groter kon. Stilaan krijgt de neus daardoor gigantische afmetingen, al zit het wel allemaal nog juist qua proportie. Tegelijk maakten ze de koplampen wat scherper van vorm en kortten ze die lichtunits aan de zijkant wat vroeger af. Ook de bumper werd aangepast en oogt tegenwoordig wat dynamischer.

Image

Het budget voor het exterieur bij de facelift ging vooral naar de voorzijde, want achteraan blijven de wijzigingen subtiel. Zo krijgen de achterlichten een andere indeling. Een LED-strip verbindt tegenwoordig de twee achterlichtunits, onder de chroomstrip door. Ssangyong fopt de weggebruikers door twee fake uitlaateindstukken aan te brengen.

Image

shift-by-wire

Binnenin heeft Ssangyong gebruik gemaakt van hoogwaardiger materialen. We zien ook een nieuw stuurwiel met daarachter een even nieuwe 12,3 inch digitale instrumentencluster. Ook de voorzetels werden bijgewerkt. De inzittenden krijgen ook nog extra USB-aansluitingen achterin en de achterste passagiers kunnen de rugleuning van de tweede zitrij laten kantelen voor meer comfort.

Image

Ssangyong maakt geen gebruik van een hybride opstelling voor de Rexton. Wel krijgt de huidige dieselmotor 21 pk en 20 Nm extra. De 2.2 diesel produceert nu 202 pk en 440 Nm. Ssangyong installeert shift-by-wire technologie, zodat de fysieke verbinding tussen de automaatpook en de versnellingsbak verdwijnt. Ook op vlak van rijhulpsystemen komt er een update: Intelligent Adaptive Cruise Control wordt overgenomen uit de nieuwe Korando. De Rexton is dan weer de eerste Ssangyong die uitpakt met elektrische stuurbekrachtiging.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen