Al in 2019 kondigde Seat een plug-invariant van haar populaire Tarraco aan. Die maakt nu zijn intrede op onze Belgische markt. Met een elektrische range tot 58 km, een CO2-uitstoot van minimaal 37 g/km en een prijskaartje vanaf 47.750 euro.
Hoe relevant is een plug-inhybride de komende jaren nog? Want de Belgische overheid doet er alles aan om nieuwe bedrijfswagens vanaf 2026 verplicht volledig elektrisch te maken. Wel, relevant genoeg om nog nieuwe versies op de markt te brengen moeten ze bij de Volkswagen Group denken. Want vanaf nu kan je de Seat Tarraco ook krijgen als e-HYBRID, Spaans voor plug-in.
245 pk, 37 g/km
Die Tarraco e-Hybrid gebruikt de bekend bouwstenen van de VW Group. Het is te zeggen; een 1.4-liter turbobenzine van 150 pk die wordt gekoppeld aan een elektromotor van 115 pk en een accu van 13 kWh. Een systeem dat we ook kennen uit pakweg de Seat Leon e-Hybrid, Volkswagen Golf GTE en Skoda Octavia iV en goed is voor een totaalvermogen van 245 pk en 400 Nm koppel.
Volgens Seat kan de Tarracco e-Hybrid een lage CO2-uitstoot van 37 g/km voorleggen én een totale elektrische range van maximaal 58 kilometer. De plug-inhybride is beschikbaar vanaf de Xcellence uitvoering en kost met zijn instapprijs van 47.750 euro net geen 10.000 euro meer dan een vergelijkbare Tarraco met benzinemotor. Ook de FR kan je verkrijgen met deze aandrijflijn, al moet je dan met minimaal 49.450 euro over de boeg komen voor de sportievere opsmuk.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen