Mercedes zit te midden een faceliftwervelwind bij zijn compacte modellen. Daarbij mogen ook de AMG-derivaten niet uitgesloten geworden. Waardoor het nu de beurt is aan de 412 pk sterke Mercedes-AMG GLA 45 S om onder het mes te gaan. Wie zoekt, die vindt misschien zelfs de verschillen!
Een extensieve upgrade, zo noemt Mercedes de facelift van de GLA 45 S AMG. Al maakt de marketing vooral zichzelf iets wijs. Want de updates aan de opgepepte AMG zijn zo miniem dat je al uitermate modegevoelig moet zijn. Wie echter goed kijkt, zal enkele welgemikte updates terugzien.
Mercedes-logo minder
De grootste nieuwigheid? Da's misschien wel het verdwijnen van het Mercedes-logo. Nee, niet in de grille, wel bovenop de motorkap. Voortaan prijkt daar namelijk met trots het wapenschild van AMG. De luchtinlaten onderaan de voorbumper, die worden wat agressiever vorm gegeven. Samen met de wielbogen in koetswerkkleur lijkt de GLA AMG daardoor meer dan ooit op een verhoogde hothatch.
20-duims velgen zijn standaard, 21-duims velgen optioneel. Een nieuw signatuur voor de lichten voor- en achter met led-technologie maken de update af. Zoals gezegd, het zit 'm in de details.
Met niermassage!
Idem binnenin. Zo krijg je voortaan standaard een AMG Performance-stuur (waarom dat ooit een optie was vraag je?) en een extra USB-C oplaadpunt. Hoezé! Belangrijker is dat je vanaf de facelift Android Auto en Appel CarPlay draadloos kan koppelen. Belangrijker voor de gemiddelde klant dan je denkt.
Niermasserende sportstoelen blijven present. Net zoals de sfeerverlichting die je in een rist foute tinten kan zetten. Het infotainmentscherm kan je vanaf de facelift niet meer bedienen via de trackpad op de middenconsole (want die is er niet meer), voortaan zal je met je vettige vingers op het scherm moeten tikken.
Vlot genoeg... maar niet rapper
In de inleiding werd het al duidelijk, onderhuids voert Mercedes geen wijzigingen door. Daardoor wekt de 2-liter viercilinder voorin nog steeds een hallucinante 421 pk en 500 Nm op. Genoeg om de GLA 45 S via 4Matic-vierwielaandrijving en een 8-trapsautomaat in amper 4,3 seconden naar de honderd te sturen. De top, die piekt op een respectabele 270 km/u.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen