Autonieuws: Officieel

MHERO 1: Knotsgekke offroader met 1.089 pk komt naar België

Vind je zo'n elektrische Mercedes G-Klasse nog niet van de pot genoeg? Dan kan je binnenkort bij MHERO terecht voor de 1, een elektrische offroader met accu van 142 kWh en 1.089 pk dankzij vier elektromotoren. Jep, ook in België!

Moest je de memo hebben gemist, Voyah Benelux heeft het volume op 11 gezet en komt in één klap met een hoop producten naar onze contreien. Zo schreven we net nog over de sensibele "Box" die met zijn laag prijskaartje weet te imponeren. Voor elke budgetbak is er echter ook een uitspatting, zo blijkt. Maak kennis met de MHERO 1. Geen idee waar we moeten beginnen...

Misschien met het design?

Awel ja, laat ons starten met het design van deze 4,98 meter lange SUV. Dit is wat je krijgt wanneer je een kind een auto laat tekenen die gepast is voor een dictator. Want laat ons eerlijk zijn, veel arroganter dan dit wordt een auto niet. De snuit is dreigend, het lijnenspel grotesk. Naast dit ziet een Tesla Cybertruck er bijna sierlijk uit.

Image
MHERO 1 Belgie info

Binnenin worden de Mad Max-lijnen ingewisseld voor luxe en comfort. Met zachte materialen, drie joekels van schermen op het dashboard en zelfs klaptafeltjes voor de achterste passagiers. Merk trouwens op hoe de deurgreep op het deurpaneel de vorm heeft van een pistool. Zoals we al zeiden: dit is wat een kind zou tekenen als...

Zit er wat onder de kap?

Ach, dat heb je al in de titel gelezen natuurlijk. De MHERO 1 pakt uit met met vier elektromotoren die 1.089 pk en 1.400 Nm loslaten op de vier wielen. Hoewel zijn sprinttijd naar de honderd van 4,2 seconden eerder "braaf" is in EV-land, draait het bij deze MHERO meer om de woeste offroadprestaties. De MHERO 1 kan door water rijden tot 90 centimeter diep en kan klimmen aan 45° graden met een dwarshelling van maximaal 21.8°. Dankzij de meedraaiende achteras is een crab-modus mogelijk, terwijl de draaicirkel amper 5,10 meter bedraagt.

Image
MHERO 1 Belgie info

Om zeker te zijn dat je überhaupt tot aan het onverhard geraakt, krijgt de MHERO 1 een accu van 142 kWh onder de kap. Daardoor is een range tot 480 km mogelijk. Of anders gezegd: deze MHERO 1 zal een verbruik van zo'n 30 kWh/100 km optekenen. Niet gek gezien hij meer dan 3 ton op de weegschaal zet. De Belgische prijs? Dat is het laatste puzzelstukje dat we momenteel nog niet hebben.

 

Meer EV’s in de gratis EV-Gids

Wil je het complete marktoverzicht van alle EV’s ontdekken? Klik dan door naar de Autofans EV-Gids 2024 of blader hieronder meteen door het magazine!

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen