Er staat geen rem op het aantal crossovers die wereldwijd worden gelanceerd. Dat is niet anders bij Kia. Want voor de Indische markt schudt het de Syros uit de mouw. Hoewel die zijn naam deelt met een Grieks eiland, is hij eerder zo groot als een pak beschuit.
Visuele zelfzekerheid
Waar de Kia EV9 nog 5 meter lang meet, schaamt de Syros zich zonder twijfel net wat meer in de kleedkamer met zijn 3,99 meter aan lengte. Hoewel klein, heeft hij geen gebrek aan visuele zelfzekerheid. De carrosserie oogt hoekig, de accenten zijn druk en stoer. Zowel de voor- als achterlichten zijn eye catchers en de knik in de raamlijn op de flank geeft de Syros een hoop karakter.
Hoewel een relatief kleine Kia, was het Zuid-Koreaanse merk niet spaarzaam op de aanwezige (soms optionele) uitrusting. Geventileerde stoelen voor en achter (inderdaad, ook achter!), draadloos Android Auto en Apple Carplay, audiosyssteem van Harman Kardon en een schuifbare achterbank die op zijn meer voorwaartse stand zorgt voor een koffer van 465 liter. Da's meer dan wat je kwijt kan in de grotere Kia EV3 én deze Syros is helemaal niet elektrisch!
Ook naar België?
Oké, op termijn komt er wel een Syros EV, maar initieel krijgt de Syros een eerder bescheiden benzinemotor onder de kap. We hebben het dan over een 1-liter driecilinder met turbo die 118 pk (172 Nm) los laat op de voorwielen via een manuele zesbak of zeventraps automaat met dubbele koppeling.
Mag het nog wat gekker? Dan kan je deze Syros ook nog lekker met een 1.5-liter viercilinder turbodiesel krijgen van 114 pk (250 Nm). Onderhuids deelt deze Syros zijn bouwstenen met de Hyundai Casper/ Inster. Nu wil het toeval dat die laatste beschikbaar is op onze Europese markt, dus er is een haarfijn kansje dat deze Syros uiteindelijk ook naar ons Belgenland zal komen.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen