Lynk & Co heeft het doek gehaald van de '900', een plug-in hybride SUV die in elke versie minstens 710 pk op de baan zet. Verder krijgt hij een hoop snufjes en zelfs een frigo is mogelijk. En dan doelen we nog niet eens op het grote laadvolume.
Armbrede schermen
Binnenin valt direct het grote scherm op het dashboard op. Geen kleine displays hier, wel een 30 inch groot scherm met een resolutie van 6k. Achter het stuurwiel vinden we de veel discreter opgebouwde head-up display en een12,66 inch groot scherm met instrumentencluster.
Achterin hebben de inzittenden ook de beschikking over een 30 inch groot 6K-scherm. Daarbij krijgen ze ook zwevende armsteunen, schermen die geintegreerd werden in de achterzetels en een koelvak tussenin.
Pk-zwangere SUV
De basisversie van de 900 krijgt een 1.5 turbo benzine ter beschikking die wordt gekoppeld met twee elektromotoren; eentje met 215 pk op de voorwielen en eentje met 308 pk op de achterwielen. Dat zorgt ervoor dat deze versie in totaal 710 pk ter beschikking krijgt.
De tweede versie heeft een tweeliter turbo benzinemotor, gekoppeld aa een 165 pk sterke elektromotor op de voorwielen en een 308 pk sterke elektromotor op de achterwielen. Als dusdanig s het vermogen hier wat hoger, met 724 pk.
In de topuitvoering voorziet Lynk & Co de 900 de laatstvermelde combinatie van twee 215 pk sterke elektromotoren op de achterwielen, en de optelsom komt dan uit op 845 pk.
Lynk & Co geeft geen gegevens mee over actieradius of batterijgrootte. Wel laten ze weten dat de krachtigste versie een 0-100 sprintje doet in minder dan 4 seconden.
Vanaf maart kunnen de Chinezen alvast kiezen voor deze Lynk & Co 900, die met drie verschillende hybride combinaties in de showroom zal staan. Welke markten verder nog zullen worden aangeboord laat Lynk & Co pas later dit jaar weten.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen