Autonieuws: Officieel

Cupra Raval VZ laat in zijn kaarten kijken (leutige hothatch op komst?)

Moest je de memo gemist hebben, volgend jaar lanceert de Volkswagen Group een hoop "betaalbare" EV's. Ook Cupra krijgt zijn variant, de Raval, en die komt er meteen ook als stevigere VZ. Hoe vermogend die wordt?

Wrijf je handjes al maar warm, want volgend jaar komen er een hoop nieuwe héte karretjes bij. Wrijf je handen evenwel warm aan een inductieplaat, want die zullen grotendeels van het elektrische type zijn. Zo krijgen we een Volkswagen ID.Polo GTI, maar ook een Cupra Raval VZ. Beide auto's zijn uiteraard neefjes van elkaar, al lijkt het er op dat Cupra nét dat extra toefje sportiviteit wil bieden.

Hothatch van de oude stempel

Cupra is zo goed als klaar met zijn Raval, waardoor het merk zich comfortabel genoeg voelt om wat informatie lost te laten. Laten we beginnen met het belangrijkste nieuws: de Raval zal zelfs in zijn meest potente VZ Extreme voorwielaangedreven zijn, zoals een hothatch van de klassieke stempel. Geen benzinemotor voorin natuurlijk, wel een 226 pk en 290 Nm koppel sterke elektromotor.

Image
Cupra Raval VZ Extreme

Reken daar ook nog een elektronische sper en schijfremmen rondom bij - jawel! - en je krijgt een potentieel vermakelijk karretje met een lengte van zo'n 4 meter. Voorts geeft Cupra nog mee dat de Raval VZ Extreme het ongeveer 400 km kan uitzingen voor 'ie moet gaan laden. Hoe snel dat laden gaat - en hoe groot de batterij is? Dat is momenteel nog koffiedik kijken.

Image
Cupra Raval VZ Extreme

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen