Hoewel er in de wandelgangen het gerucht ging dat Hyundai op het autosalon van Frankfurt een i30 N met automaat en/of vierwielaandrijving zou voorstellen heeft het Zuid-Koreaanse merk besloten om de i30 N Project C naar voor te schuiven.
Project C
Die Project C moet het huidige nec plus ultra worden in het i30 N-gamma en leent zijn naam van de "Area C"-testpiste aan de high performance-testbaan van het merk in het Koreaanse Namyang. Niet toevallig de plaats waar de N-divisie haar bakermat heeft (Je weet wel, de "N" van Namyang).
Maar wat wil dit nu zeggen voor de i30 N? Wel, om te starten blijft de i30 N Project C vasthouden aan de 275 pk sterke viercilinder turbobenzine met een manuele zesbak. Het geheel wordt evenwel lichter én lager. Dankzij nieuwe ultra-lichtgewicht 19-duims velgen, onderdelen uit met koolstofvezel versterkt kunststof en subtiele tweaks aan de ophanging en aerodynamica.
Zijn officiële wereldpremière beleeft de i30 N Project C volgende maand op de IAA in Frankfurt. 600 exemplaren van de aangetrokken i30 N komen naar Europa. Snel zijn is dus de boodschap.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen