Een nieuwe C, dat betekent ook een nieuwe GLC. De huidige generatie van die SUV baseert zich zowel technisch als vormelijk nog op de vorige C-Klasse, en die ging al meer dan een jaar geleden met pensioen. Tijd genoeg dus voor de Duitse ingenieurs om hem door te ontwikkelen tot een heuse SUV, en die belooft dan ook even veel stroom op zijn gamma te zetten als zijn lagere broertje.
Standaard vierwielaandrijving
Mercedes spreekt namelijk over een 100% geëlektrificeerd gamma, al mag je dat niet verwarren met een ‘100% elektrische auto’. Wat ze bedoelen in Stuttgart is namelijk dat iedere versie van de nieuwe GLC een bepaalde vorm van elektrificatie zal mee krijgen, net zoals dat bij de huidige C-Klasse al het geval is. Die stroom komt daar doorgaans in de vorm van mildhybrides, die een starter-generator van zo’n 20 pk koppelen aan een reguliere verbrandingsmotor voor wat extra efficiëntie. Daarnaast beschikt de C-Klasse echter ook over een plug-inhybride, en ook die verwachten we in het gamma van de GLC terug te vinden. De tekst bij de teaserafbeelding heeft het namelijk eveneens over een stekkerversie met een elektrisch rijbereik van zo’n 100 kilometer. Anders dan de C-Klasse beloven de Duitsers ons wel dat iedere GLC standaard vierwielaandrijving mee krijgt, zoals het een SUV betaamt.
Over naar de afbeelding zelf, want die waren we bijna vergeten omdat er zo weinig op te zien was. Een beetje gefoefel met de instellingen brengt al snel licht in de duisternis, en dan krijgen we een achterzijde te zien die op zijn zachtst gezegd doet denken aan de C-Klasse break. Verwacht dus alvast dat ook de rest van het ontwerp de designtaal van dat model overneemt, maar dan een paar centimeter hoger in de lucht heft. Hoe dat er precies uit zal zien, kom je te weten op 1 juni.
Reacties
door this
2 years agodoor Joram Van Acker
2 years agoReactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen