Autonieuws: Tuning

DoeHetZelf: BMW E30 357i

bmw-e30-357iDe E30 is altijd een van mijn persoonlijk favorieten geweest doorheen de BMW geschiedenis. Klein, licht en eenvoudig. Maar vooral afgewerkt met de allereerste M3 badge achterop de kofferklep, stond de Bimmer garant voor een van de meest fijn sturende producten afkomstig uit de werkplaatsen van M GmbH. Maar een origineel en ongehavend exemplaar is ondertussen schaars en prijzig geworden. Daarom kan je naar alternatieven kijken. Zit je niet echt in met 'niet-origineel', dan hebben een stel gekke Amerikanen de oplossing gevonden om de M3-rijder (in rechte lijn althans) het snot voor de ogen te rijden.

Ze lepelden het 5,7 liter grote Corvette LS1 small-block tussen de voorwielen van hun eigenste 3-reeks en brachten daarmee het aantal pk's op een niet te misverstane 350 stuks. Zo'n 100 meer dan wat de M3 er destijds wist uit te persen. Doordat het blok uit aluminium gegoten is, is de kleine coupé slechts 35 kg zwaarder geworden. Je kan opperen dat het hier om heiligschennis gaat, maar omdat de Van Swearingen's het in- en exterieur van de auto helemaal standaard gelaten hebben, krijgen ze alsnog mijn persoonlijke fiat. Nu nog de ophanging aanpakken en wie weet is dit alsnog een echte rivaal voor het origineel. Voor de handige Harry's onder jullie hebben de makers een handleiding gemaakt.

via: bimmerforums


 

 

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen