Door het overweldigende succes van de eerste 3 serie werd er algauw met een coupé en een cabrio op de proppen gekomen. De modellen gingen vlotjes over de toonbank en in 1983 kwam er een opvolger. De 2de generatie (E30) werd ook een succes en er kwam zelfs een break variant bij. De E30 werd van 1983 tot 1994 geproduceerd. Er kwam zelfs de beroemde M3 variant bij. Sindsdien is de M3 een gevestigde waarde in het BMW gamma.
In 1991 kwam de opvolger van de E30, de E36. Deze BMW was zeer succesvol er kwam zelfs een hatchback variant bij. Deze variant was spijtig genoeg niet zo populair. In 1998/1999 kwam de opvolger van de E36, de E46. De E46 was (hoe kan het ook anders) ook zeer succesvol. De break, coupé en cabrio kwamen pas in 2000 op de markt maar gingen dan ook pas later uit productie. De cabrio variant van de E46 is zelfs tot in 2007 gebouwd.
De BMW E90 verscheen in 2005 en is tot op heden ook succesvol. Hij kreeg zelfs recentelijk een facelift. De M3 werd bij deze generatie beschikbaar als coupé en sedan. Hiermee ging BMW de strijd aan met Mercedes. Door de opkomende trend van kleine SUV's kwam BMW als een van de eerste met een kleine SUV op basis van de E90. De X3. De X3 werd zeer succesvol en ondertussen zijn ze bij BMW bezig met het ontwikkelen van een opvolger. Ik moet je dan ook niet zeggen dat BMW met de 3 serie een goudmijn in handen heeft. Met dit model gaat BMW nog een mooie toekomst tegemoet.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen