Rijtest

Rij-impressie: Mitsubishi L200 (2019)

Je zou het niet verwachten, maar de Outlander PHEV is niet Mitsubishi's best verkochte model. Die eer gaat te beurt naar de L200. Toch is er sinds 2015 wat terrein verloren in de markt, tijd dus voor een grondige update.

Mitsubishi draait al even mee in de pick-up wereld. Al sinds 1978 kan je bij de Japanners terecht voor een 1-ton's pick-up. Dat vertaalt zich vandaag in een totale wereldwijde verkoop van bijna 4,7 miljoen exemplaren. Ervaring genoeg dus, al kunnen de constructeurs ook in "pick-up land" niet op hun lauweren rusten. Concurrentie genoeg, zelfs in ons Belgenland. De L200 staat nog altijd bij de best verkochte pick-ups maar den Amerikaan is torenhoog nummer 1. Tijd dus om te differentiëren met de differentiëlen.

Image
Mitsubishi L200 pick-up 2019 facelift

conclusie

Geen soft gedoe met de vernieuwde L200. Mitsubishi wil de spierballen laten rollen. De L200 is in de eerste plaats een werkpaard, zowel op als van de baan. Het nieuwe smoelwerk staat hem als gegoten. De vreemde koplampen maken plaats voor strakke schijners. Dat, in combinatie met de grote grill en met dit trekpaard ga je rekening houden op de baan.

Specificaties

Vermogen150 pk
Overbrenging6-traps automaat
Aandrijvingvierwiel
Gewicht1 935 kg
Topsnelheid174 km/u
Prijs testwagen€ 41 790
Prijs basismodel€ 31 490
CO2-uitstoot254 g/km
Rijtaks0

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen