Rijtest

Rijtest: Isuzu D-Max (2021)

Bij Isuzu is het altijd wel even wachten op wat nieuws, maar vorige zomer was het dan toch eindelijk zo ver. Alle facelifts en opgepompte *special editions* van de vorige D-max-versie waren stilaan wel opgebruikt, dus werd het tijd voor een grondige opknapbeurt.

Carrosserie-gewijs ziet het er alvast goed uit. Vooral de snoet is naar een agressievere look getekend door het gebruik van gefronste lijnen rond de grille en versmalde lichtblokken. Rondom vind je genoeg aanpassingen om even bij stil te staan en ook het interieur is een stuk afgelikter dan voorheen. Daar vinden we namelijk mooi afgewerkte deuren, ruime zetels, een aangenaam ogend dashboard en een groot infotainmentscherm.

In deze testwagen is zelfs een DVD-speler verborgen in het handschoenenkastje voor een romantisch avondje met je lief in de pick-up... Dit is niet enkel nog een gemotoriseerde kruiwagen maar neigt eerder naar luxe. Maar kan je al dit uiterlijk vertoon en de opwinding errond ook doortrekken naar gebruik?

Image

conclusie

De meesten onder de aanwezige jagers bij onze trip hebben een pickup, dus vergelijkingen troef. We onthouden vooral dat de nieuwe versie geslaagd is in zijn opzet om er goed uit te zien. Rijden doet hij alleraardigst zowel op verharde als onverharde wegen. Met uitzondering van het ietwat trage versnellen op de gewone weg. Zijn concurrenten zetten duidelijk in op andere troeven. Bij de D-Max stelen uiterlijk vertoon en het interieur de show. Technisch heeft hij niet per sé een overvloed aan toeters en bellen maar presenteert simpelweg degelijk werken.

Specificaties

Vermogen164 pk
Overbrengingautomaat, 6 versnellingen
Aandrijvingvierwiel
Prijs testwagen€ 48 369
Prijs basismodel€ 31 429
Rijtaks0

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen