Carrosserie-gewijs ziet het er alvast goed uit. Vooral de snoet is naar een agressievere look getekend door het gebruik van gefronste lijnen rond de grille en versmalde lichtblokken. Rondom vind je genoeg aanpassingen om even bij stil te staan en ook het interieur is een stuk afgelikter dan voorheen. Daar vinden we namelijk mooi afgewerkte deuren, ruime zetels, een aangenaam ogend dashboard en een groot infotainmentscherm.
In deze testwagen is zelfs een DVD-speler verborgen in het handschoenenkastje voor een romantisch avondje met je lief in de pick-up... Dit is niet enkel nog een gemotoriseerde kruiwagen maar neigt eerder naar luxe. Maar kan je al dit uiterlijk vertoon en de opwinding errond ook doortrekken naar gebruik?
conclusie
De meesten onder de aanwezige jagers bij onze trip hebben een pickup, dus vergelijkingen troef. We onthouden vooral dat de nieuwe versie geslaagd is in zijn opzet om er goed uit te zien. Rijden doet hij alleraardigst zowel op verharde als onverharde wegen. Met uitzondering van het ietwat trage versnellen op de gewone weg. Zijn concurrenten zetten duidelijk in op andere troeven. Bij de D-Max stelen uiterlijk vertoon en het interieur de show. Technisch heeft hij niet per sé een overvloed aan toeters en bellen maar presenteert simpelweg degelijk werken.
Specificaties
Vermogen | 164 pk |
---|---|
Overbrenging | automaat, 6 versnellingen |
Aandrijving | vierwiel |
Prijs testwagen | € 48 369 |
Prijs basismodel | € 31 429 |
Rijtaks | 0 |
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen