In de aanloop naar de IAA geeft Peugeot wat meer informatie vrij over het hybride-project op basis van de 208. Dat project - ze noemen het alvast Mission 49-8 - verliest alvast 200 kg.
Peugeot werkte voor het project samen met Total. Niet toevallig, want het brandstofmerk wil haar naam meer koppelen aan alternatieve aandrijvingen. De aandrijving gebeurt door de 1.2 driecilinder benzinemotor die gekoppeld is aan een Hybrid4-accupakket. Dat laatste vind zijn oorsprong in de Peugeot 908 die deelnam aan de Le Mans-races. De benzinemotor produceert 68 pk, de elektrocombinatie 136 pk. Daarmee rijdt de 208 Hybrid FE van 0 naar 100 km/u in 8 seconden en verbruikt daarbij slechts 2,1 l/100 km. De uitstoot van de wagen zou daarbij 49 g/km bedragen.
Voor de beeldvorming geeft Peugeot slechts een paar witte schaalmodellen mee, op een echt beeld is het wachten tot de voorstelling op de IAA in Frankfurt.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 17 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden