Zoals beloofd: Citroën Cactus kondigt nieuwe modellenreeks aan

Citroën-Cactus-Concept-officieel

Zoals gisteren beloofd krijg je vandaag meer informatie over de Cactus Conceptcar van Citroën. De wagen is niet alleen een opvallend item, hij kondigt ook een nieuwe nevenreeks van Citroën aan.

Dat hij er vrij zacht uitziet heeft te maken met de kunststof carrosserie die Citoën hanteert. Dat doen ze dan weer om de Air Bump bumpers te integreren. Die Air Bump zorgt ervoor dat je gee zware schade oploopt bij bijvoorbeeld parkeerkusjes. Je vindt ze op de hoeken en op de flank van de auto. Het gaat om polyurethaanplaat met 'kussentjes'. Het Air Bump systeem is overigens gepatenteerd. Citroën vormt de koplampen van de Cactus naar die van de nieuwe C4 Picasso, waarbij de koplampen in de onderste lichtblokken zitten en de dagrijlichten en richtingaanwijzers daarboven. Voor- en achterlichten maken gebruik van OLED- en LED-technologie.

Citroën-Cactus-Concept-officieel

Zoals gisteren gemeld krijgt de Cactus een nieuw dashboard met het bekende stuur. Verder is het zoeken naar knopjes op het minimalistische dashboard. Een 8 inch scherm geeft je al de info die je nodig hebt en wordt gebruikt voor het bedienen van de meeste instrumenten.

Citroën-Cactus-Concept-officieel

De Cactus Concept is uitgerust met Hybrid Air, een technologie die pas in 2016 op de markt zal komen en daarom niet op het productiemodel te zien zal zijn. Hybrid Air maakt overigens gebruik van perslucht en benzine om de wagen aan te drijven. Deze Cactus Concept is te zien in Frankfurt volgende week, het productiemodel wordt in februari voorgesteld als C4 Cactus en zal te zien zijn op het salon van Genève.

De puzzelstukken vallen overigens op hun plekje, want Citroën geeft met deze Cactus het begin van een duidelijke scheiding tussen de DS- en de C-lijn aan. De DS-lijn wordt geraffineerder, de C-lijn moet bekend staan voor een goede prijsstelling en het gebruiksgemak. De Cactus wordt dus geen budgetmodel, ook geen opvolger van de 2CV (daarvoor is hij met zijn 4,21 m lengte veel te lang) maar gebruikt de GS als groot voorbeeld. Hij komt naast de reguliere C4 en de C4 Picasso in het gamma.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Exige 12:47
afbeelding van Exige

Best wel een leuke conceptcar. Ik stel me wel vragen bij het opdelen van het gamma in verschillende reeksen (DS, C en nu dit). Zo wordt het gamma van Citroën weinig overzichtelijk en lijkt me dit verwarrend voor de consument. C staat voor voorspelbaar en betaalbaar, DS dan weer voor speels en eerder duur. Mij lijkt de VW-strategie beter waar je keuze hebt uit verschillende merken met een duidelijk profiel.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws