Cupra, het performancemerk van Seat, toont met de UrbanRebel Concept hoe de elektrische hothatch van de toekomst er wel eens uit kan zien. Belangrijker is dat onder alle spoilers en opsmuk de basis van de Volkswagen ID.2 en co zit. Jep, qua voorbode kan dit tellen.
De Volkswagen Group is volop bezig met de ontwikkeling van een nieuwe kleine stads-EV die naar voren wordt geschoven als elektrisch alternatief voor pakweg de Volkswagen Polo, Seat Ibiza en Skoda Fabia. Het Spaanse dochtermerk Seat heeft daarbij van moederkloek Volkswagen de missie gekregen om het product onderhuids vorm te geven. De Spanjaarden werpen nu een eerste blik op de stadsauto die in 2025 het levenslicht zal zien. Niet onder eigen vlag, wel met een Cupra-logo op de snuit. En zeg je Cupra, dan zeg je meteen ook extreem!
Sterke basis
Braafjes kan je de UrbanRebel Concept alvast niet noemen. Want dit moet wel een van de meest van de pot gerukte Cupra's zijn die ooit het levenslicht heeft gezien. Al mogen we natuurlijk niet vergeten dat het hier over een concept gaat. Denk je de megalomane spoiler, diffuser en snuit even weg, dan zien we een driedeurs stadswagen met sterk geaccentueerde C-stijl. Geen slechte basis om van de vertrekken!
Heb je graag een idee van dimensies, dan laat Cupra/ Seat weten dat deze UrbanRebel Concept 4.08 meter lang en 1.8 meter breed meet. Daarmee is hij zowat even groot als de huidige Seat Ibiza (en Volkswagen Polo en Audi A1 en...). Onderhuids rolt hij op een door Seat ontwikkeld chassis dat zich laat baseren op de MEB-fundamenten die nu ook al onder andere dienst doen onder de Cupra Born, Volkswagen ID.3 en Skoda Enyaq. Hoewel de Spanjaarden met geen woord reppen over de accucapaciteit, spreekt het wel over het vermogen. Zo mag deze UrbanRebel Concept maar liefst 435 pk opwekken. Daardoor moet een sprint in 3.2 seconden mogelijk zijn. Waardoor het er op lijkt te wijzen dat deze concept vierwielaandrijving heeft.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen